poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Różyczki babeczki z brzoskwiniami bez mąki pszennej, jajek i mleka

                  Gdzieś kiedyś w internecie widziałam takie śliczne różyczki babeczki z jabłkami. Nie pamiętam gdzie ale patrząc na dojrzałe brzoskwinie na które obecnie jest sezon pomyślałam, że może takie wyczarować. Kruche ciasto bez dodatku mąki pszennej nie jest zbyt plastyczne więc i kształt różyczek nie jest idealny ale i tak jestem z nich zadowolona. Wczoraj pieczone a dziś zostały dwie sztuki, jedna z czekoladą (bo takie też powstały jako że zabrakło brzoskwiń :)) moje dzieci dzisiaj się pokłóciły kto ma zjeść. Kiedy dzieliłam po połowie dla każdego stali i sprawdzali czy czasem któryś nie ma więcej.

Przepis

200 g masła lub oleju kokosowego lub margaryny bezmlecznej
1 szklanka mąki kukurydzianej
1 szklanka mąki jęczmiennej
1/2 szklanki cukru trzcinowego lub kokosowego

3 duże brzoskwinie
ewentualnie domowa nutella

Wszystkie składniki ciasta zagniatamy, zawijamy w folię i na 30 min wkładamy do lodówki. Brzoskwinie przekrawamy na pół, wydrążamy pestki i kroimy na cienkie plasterki. Ciasto wyjmujemy z lodówki i wałkujemy ,podsypując mąką kukurydzianą, jak najcieniej. Wykrawamy prostokąty długości ok 20 cm i szerokości ok 4 cm, wzdłuż jednego brzegu układamy na zakładkę plasterki brzoskwiń zaginamy ciasto tak aby drugi brzeg przykrył doły brzoskwiń i zwijamy ciasto z brzoskwiniami. Jeżeli robimy z czekoladą to prostokąt smarujemy do połowy czekoladą składamy na pół i zwijamy. Każdą różyczkę wkładamy do formy od muffinek ( można wysmarować masłem lub umieścić papilotki do babeczek). 
Pieczemy ok 40 min w temp. 160 st z termoobiegiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz