czwartek, 19 czerwca 2014

Jogurt ryżowo-słonecznikowy wegański dla alergika

                                       

             Jogurt to chyba jedna z potraw której najbardziej brak mojemu alergikowi. Zachęcona sukcesami Smakoterapii i jej jogurtem jaglanym postanowiłam go zrobić. Zaczęły się poszukiwania bakterii jogurtowych , nigdzie w Poznaniu nie mogłam znaleźć. Jakoś nie do końca byłam przekonana do zamawiania ich pocztą bo nie wiadomo w jakich warunkach są przechowywane. Znalazłam do kupienia w Szczecinie i koleżanka jadąc kupiła nam bakterie jogurtowe.
Ucieszona zabrałam się do pracy!
Namaczanie, mielenie, blenderowanie! No i oczywiście czekanie 7 godzin na jogurcik i jaki efekt?
Mamo ale to nie smakuje jak prawdziwy jogurt! No i niestety nie zasmakował jogurt mojemu Synkowi , natomiast ja zjadłam z owocami i mnie smakował. No cóż trzeba było myśleć dalej. Migdałowy nie wchodził w gre bo nie specjalnie smakował serek migdałowy Synkowi, więc postanowiłam zrobić jogurt ryżowo-słonecznikowy. I efekt był zaskakujący bo mój Syn stwierdził że ten jogurt jest smaczniejszy. Może kolor jest troszkę moło zachęcający ale z owocami czy konfiturami jest dobry.

                       

Przepis

2 szklanki ugotowanego ryżu
3/4 szklanki słonecznika
5 daktyli
Szczypta soli
Woda
Szczypta bakterii jogurtowych

Ryż gotujemy do miękkości, słonecznik namaczamy najlepiej na noc. Odcedzamy. Daktyle namaczamy we wrzątku na 15 min.
Do dzbanka blendera wkładamy ryż , słonecznik i daktyle, solimy dolewamy 2 szklanki wody.
Blenderujemy wszystko na gładko dolewając wodę tyle żeby wyszło około 1,1. Litra masy.
Ja mam jogurtownicę na 7 słoiczków więc potrzebuję mniej więcej tyle masy. Jeżeli wyjdzie mniej to robię 6 słoiczków.
Masę przekładamy do garnka podgrzewamy do 80 stopni cały czas mieszając . Odstawiamy i czekamy aż wystygnie do ok. 40 stopni. Dodajemy bakterie, ja kupiłam takie bakterie w fionce na ok 100 l jogurtu więc dodaję tak na czubku łyżeczki. Nakładamy do słoiczków na 6-8 godzin. Następnie wstawiamy do lodówki i podajemy z owocami, płatkami. Ja dodaję melasę, albo syrop z agawy i dżem . Dodaję ten jogurt również do koktajli.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz