środa, 6 sierpnia 2014

Wegański twarożek dla alergika



                 Pierwsze podejście do twarożku było nie specjalne. Kupiłam migdały solone i mimo że moczyłam je całą noc to jednak twarożek był za słony. Jednak zatęskniłam za twarożkiem i postanowiłam spróbować jeszcze raz zrobić serek. Musiałam zrezygnować z mleka ponieważ karmię piersią małego alergika. Teraz jest dobry czas na różne wersje twarożku ponieważ jest świeży szczypiorek, ogórek czy papryka. Jednak w przyszłym tygodniu do naleśników muszę spróbować wersję na słodko.

                                                                        Przepis 




150g migdałów namoczonych przez noc
  Sól
Pieprz
Pęczek szczypiorku

Migdały namaczamy no noc obieramy ze skórki. Przekładamy do blendera lub miski jeżeli będziemy używać blendera ręcznego . Blenderujemy na gładką masę, jeżeli migdały są zbyt suche dodajemy łyżkę mleka roślinnego np. kokosowego.
Doprawiamy solą i pieprzem i dodajemy pokrojony szczypiorek. Mieszamy i podajemy np. z domową bułeczką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz