czwartek, 16 kwietnia 2015

Pikantne racuchy wegańskie bez jajek, mleka i mąki pszennej

               Kilka składników a dzieciaki zadowolone z kolacji że hej. Mój Syn bardzo chciał spróbować racuchó a że znałam przepis mojej Mamy gdzie były jajka, mleko krowie i mąka pszenna to trzeba było coś wymyślić. A skoro bułki wychodzą bez jajek to może i racuchy. Więc spróbowaliśmy efekt? Dzieciaki zachwycone, ja też. Jeden wieczór tradycyjnie były z jabłkami. Ale mój Syn uwielbia naleśniki z kukurydzą cebulką itp. więc pomyślałam że może racuchy spróbuję zrobić też wytrawne. Były tak pyszne że zostały dwa na dzisiaj do szkoły dla Synka.
         Akurat niedawno kupiłam kukurydzę z chilli która świetnie się nadaje do tego dania. Racuchy są puszyste lekko pikantne i pyyyyyszne.
To jest wersja z jabłkami.

Przepis:

3/4 szkl mleka ryżowego
3/4 szkl mleka sojowego
150 gr mąki gryczanej
150 gr mąki orkiszowej
30 gr drożdży
3 łyżki brązowego cukru
2 łyżki mąki orkiszowej 
Szczypta soli ( w wersji wytrawnej łyżeczka soli)

Dodatki:
2 winne jabłka
Lub 
Pół puszki kukurydzy z chilli lub kukurydzy zwykłej wtedy dokładany szczyptę chilli
Średniej wielkości czerwona cebula
6 pomidorów suszonych najlepiej nie z oleju.
Pieprz

Mleko podgrzewamy dodajemy cukier, 2 łyżki mąki, drożdże i odstawiamy na 15 min. W tym czasie albo obieramy jabłka i kroimy w drobną kistkę, albo siekamy cebulkę i podsmażamy.
Następnie do miski wsypujemy mąki, sól, wlewamy drożdże z mlekiem i chwilę ubijamy drewnianą łyżką jak drożdżowe ciasto. Ciasto powinno być lekkie, bardziej lejące jeżeli nie jest dodajemy trochę mleka. Następnie dodajemy jabłka i odrobinę cynamonu lub w wersji pikantnej dodajemy kukurydzę, cebulkę i pokrojone pomidory i pieprz. Mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 20-30 min. Po tym czasie nakładamy łyżką na rozgżaną patelnię . Ja mam ceramiczną i wcale nie potrzeba dużo oleju do smażenia i pieczemy na małym ogniu. Moje dzieci jadły z ketchupem wersję pokantną a z jabłkami posypujemy ksylitolem lub stevią. 
I zdjęcie wersji wytrawnej:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz